Intens Coaching
Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

ARTIKEL 1. PARTIJEN EN BEGRIPPEN

1.1 Klant: de persoon of personen aan wie opdrachtnemer haar diensten verleent. 
1.2 Opdrachtnemer: is als opdrachtnemer ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Enschede onder nummer 80631274 en richt zich op training, coaching en workshops binnen het werkveld van persoonlijke  ontwikkeling, in de meest ruime zin
1.3 Opdrachtgever: de persoon of instantie of haar eventuele rechtsopvolger(s), die een opdracht tot levering aan opdrachtnemer heeft verstrekt. De opdrachtgever is, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, degene die de overeengekomen prijs dient te betalen voor de geleverde dienstverlening van opdrachtnemer,d e opdrachtgever (de te factureren entiteit) en de klant (zij die de dienst ervaart) kunnen dezelfde zijn maar dit hoeft niet per definitie zo te zijn.
1.4 Derden: opdrachtnemer kan naar eigen inzicht haar diensten (mede) met behulp van door haar ingeschakelde derden leveren. opdrachtnemer kan naar eigen behoefte de omvang en de samenstelling van haar team wijzigen als zij dit voor een goede uitvoering of continuïteit van haar dienstverlening noodzakelijk acht.
1.5 Opdrachtsom: het totaalbedrag van de opdracht zoals overeengekomen in de getekende opdrachtbevestiging, de bestelling die gedaan is via de website of die genoemd is in de door opdrachtgever voor akkoord verklaarde offerte of gedaan programmavoorstel.

ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN

2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, opdrachten en werkzaamheden die overeengekomen zijn met opdrachtnemer
2.2 Deze Algemene Voorwaarden zijn ook van toepassing als door opdrachtnemer voor uitvoering van de opdracht derden betrokken worden.
2.3 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden in de toekomst aan te passen of te wijzigen. Nieuwe versies zullen onmiddellijk van kracht zijn zodra deze publiekelijk toegankelijk worden gemaakt via de website van opdrachtnemer
2.4 Als een bepaling of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden vervallen dan blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden wel van toepassing. Partijen zullen in dat geval vervangende bepalingen overeenkomen waarbij zoveel mogelijk van de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling wordt uitgegaan.

ARTIKEL 3. AANBIEDINGEN EN VERLENEN VAN DE OPDRACHT

3.1 Alle aanbiedingen van opdrachtnemer hebben een geldigheidstermijn van 30 dagen vanaf dagtekening, zijn vrijblijvend en kunnen vormvrij worden herroepen. Opdrachtnemer is niet aan aanbiedingen gebonden als deze niet binnen 30 dagen vanaf dagtekening van de aanbieding schriftelijk worden aanvaard. Wordt de aanbieding binnen de geldigheidstermijn aanvaard, dan behoudt opdrachtnemer zich het recht voor de aanbieding te herroepen binnen vijf werkdagen na ontvangst van de aanvaarding.
3.2 Offertes van opdrachtnemer zijn uitsluitend gebaseerd op de informatie die aan opdrachtnemer door een (toekomstige) opdrachtgever is verstrekt. De opdrachtgever zal naar beste vermogen alle informatie die van belang is voor het maken van de offerte en voor het samenstellen en uitvoeren van de opdracht aan opdrachtnemer verstrekken. Als deze informatie wanneer dan ook onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn geweest dan behoudt opdrachtnemer zich het recht voor om de met opdrachtgever overeengekomen opdrachtsom eenzijdig tussentijds aan te passen.
3.3 Een opdracht wordt door opdrachtgever verleend door:
a) het doen van een bestelling via de website of via andere (social media) kanalen van opdrachtnemer en/of
b) het ondertekend retourneren van een overeenkomst die is uitgebracht door opdrachtnemer en/of
c) het schriftelijk en/of per email akkoord geven op een (digitaal) gestuurde offerte of opdrachtbevestiging. In het geval van een akkoord op een offerte geldt deze daarna ook als opdrachtbevestiging.
3.4 Het ontbreken van een rechtsgeldig ondertekende opdrachtbevestiging, overeenkomst of offerte ontslaat opdrachtgever niet van haar verplichtingen zoals vastgelegd in deze Algemene Voorwaarden en de bepalingen zoals deze door opdrachtnemer genoemd zijn in haar offerte of opdrachtbevestiging zodra een aanvang is gemaakt met de levering van de met opdrachtnemer overeengekomen dienstverlening.
3.5 Een uit delen samengestelde opdracht verplicht opdrachtnemer niet tot het verrichten van een deelopdracht tegen een rekenkundig overeenkomstig gelijk deel van de overeengekomen opdrachtsom. Als deeluitvoering gewenst is zullen daarover aanvullende bindende afspraken worden gemaakt.

ARTIKEL 4. TUSSENTIJDSE WIJZIGING VAN DE OPDRACHT 

4.1 Als er vanuit de opdrachtgever behoefte ontstaat om tussentijds de opdracht of de uitvoering daarvan te wijzigen dan zal opdrachtnemer de beoogde aanpassingen, indien mogelijk, doorvoeren. Eventueel daaruit voortvloeiende kosten die de oorspronkelijke opdrachtsom overstijgen zullen, zonder dat daarvoor een aparte schriftelijke opdracht vereist is, als meerwerk worden gefactureerd aan de opdrachtgever. De opdrachtgever heeft zich, door het geven van opdracht tot wijziging van de opdracht, op voorhand akkoord verklaard met de extra kosten daarvan.

ARTIKEL 5. DUUR EN AFSLUITING VAN DE OPDRACHT 

5.1 De duur van de opdracht hangt af van de vorm van coaching of training en wordt zoveel mogelijk tevoren overeengekomen in de opdrachtbevestiging. In de opdrachtbevestiging wordt zo mogelijk een inschatting van de duur van de opdracht en van het aantal te houden sessies e/o bijeenkomsten gegeven.
5.2 Na het verstrijken van de duur van de opdracht kan klant geen aanspraak meer maken op niet of nog niet opgenomen onderdelen van de opdracht zoals overgebleven coaching uren en toegang tot (digitaal) lesmateriaal in welke vorm dan ook.

ARTIKEL 6. TUSSENTIJDSE BEËINDIGING VAN DE OPDRACHT 

6.1 Beide partijen kunnen de overeenkomst eenzijdig beëindigen als één van hen van mening is dat de opdrachtuitvoering niet meer kan plaatshebben in overeenstemming met de opdracht. Een dergelijk besluit moet onderbouwd, schriftelijk en tijdig aan de andere partij worden meegedeeld.
6.2 Als door de opdrachtgever tot voortijdige beëindiging wordt overgegaan door andere redenen dan nalatigheid door opdrachtnemer, heeft opdrachtnemer toch recht op betaling van de volledige, overeengekomen opdrachtsom, inclusief vergoeding van de door haar gemaakte en eventueel nog te maken kosten. Als de betaling al heeft plaatsgevonden vindt er geen restitutie plaats.
6.3 Opdrachtnemer mag alleen van haar bevoegdheid tot voortijdige beëindiging gebruik maken als, tengevolge van feiten of omstandigheden die niet aan opdrachtnemer toe te rekenen zijn en een goede uitvoering van de opdracht in de weg staan, voltooiing van de opdracht in alle redelijkheid niet van opdrachtnemer verwacht kan worden. opdrachtnemer behoudt in dat geval minimaal aanspraak op betaling van door haar uitgevoerde werkzaamheden tot aan het moment van voortijdige beëindiging. 

ARTIKEL 7. VERPLICHTINGEN OPDRACHTGEVER 

7.1 De opdrachtgever streeft ernaar dat het in de opdracht overeengekomen aantal deelnemers ook daadwerkelijk deelneemt aan de met opdrachtnemer overeengekomen dienstverlening. Als het aantal deelnemers uiteindelijk lager blijkt dan overeengekomen, dan is opdrachtgever toch gehouden tot het voldoen van de volledige opdrachtsom zoals vermeld in de offerte e/o opdrachtbevestiging zoals met opdrachtnemer overeengekomen.
7.2 Als een deelnemer / klant door onvoorziene omstandigheden niet kan deelnemen dan kan deze opengevallen plaats, na vooraf overleg met en toestemming van opdrachtnemer, ingevuld worden door een andere kandidaat. Als invullen van de opengevallen plaats niet mogelijk is dan wordt aan opdrachtgever toch de volledige opdrachtsom in rekening gebracht, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
7.3 De opdrachtgever verstrekt alle benodigde informatie, documenten en gegevens die opdrachtnemer nodig heeft om de opdracht volgens afspraak uit te voeren. Als opdrachtnemer daarom vraagt dan verstrekt opdrachtgever aan opdrachtnemer op zijn/haar locatie kosteloos een werkruimte met voldoende goede internetfaciliteiten.
7.4 Het door de opdrachtgever betrekken of inschakelen van derden bij de uitvoering van de opdracht kan alleen na voorafgaande schriftelijke toestemming van opdrachtnemer

ARTIKEL 8. VERPLICHTING OPDRACHTNEMER

8.1 Opdrachtnemer zal de door haar te leveren dienstverlening naar haar allerbeste inzicht en vermogen uitvoeren. Opdrachtnemer heeft daarbij  een inspanningsverplichting wat betekent dat opdrachtnemer niet garant staat voor het succes en welslagen van haar dienstverlening of de vorm en mate waarin deze dienstverlening bijdraagt aan het door de opdrachtgever en/of klant gestelde doel.

ARTIKEL 9. TARIEVEN, KOSTEN EN PRIJZEN 

9.1 In de offerte van opdrachtnemer staat steeds duidelijk aangegeven welke tarieven en kosten er door opdrachtnemer voor de daarin benoemde werkzaamheden in rekening zullen worden gebracht.
9.2 De prijzen in offertes, opdrachten en andere publicaties zijn exclusief btw, exclusief van overheidswege opgelegde heffingen en exclusief andere voor de opdracht te maken of gemaakte kosten, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend verzend- en administratiekosten en reiskosten, tenzij anders is aangegeven.

ARTIKEL 10. ANNULERINGSVOORWAARDEN EN VERZETTEN VAN COACHING

10.1 Als de opdracht, om redenen die niet aan opdrachtnemer toe te rekenen zijn, door opdrachtgever niet wordt afgenomen op het overeengekomen tijdstip dan gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:

Coaching  
Annuleren van een coachtraject of coaching kan uitsluitend schriftelijk geschieden en bij voorkeur aangetekend of digitaal per e-mail (info@intenscoaching.nl). De datum van de poststempel of de datum van de e-mail geldt als aanzegtermijn van de annulering. Als bewijs van de annulering geldt de digitale bevestiging van opdrachtnemer. De datum van de eerste coachsessie geldt als uitgangspunt bij de afhandeling van de annulering. Opdrachtgever is verplicht  annuleringskosten te betalen aan opdrachtnemer, als volgt: 

  1. Bij annulering na inschrijving tot twee weken voor aanvang van de eerste coachsessie zijn de annuleringskosten 50%. 
  2. Bij annulering na inschrijving binnen twee weken voor aanvang zijn de annuleringskosten 100%. Dit geldt ook  voor tussentijdse beëindiging, bij aanvang, of bij het niet verschijnen bij de coachsessie.

Trainingen 
Annuleren van een training, opleiding, workshop, retraite, etc. kan uitsluitend schriftelijk geschieden en bij voorkeur aangetekend of digitaal per e-mail (info@intenscoaching.nl). De datum van de poststempel of de datum van de e-mail geldt als aanzegtermijn van de annulering. Als bewijs van de annulering geldt de digitale bevestiging van opdrachtnemer. De datum van de eerste  geldt als uitgangspunt bij de afhandeling van de annulering. Opdrachtgever is verplicht  annuleringskosten te betalen aan opdrachtnemer, als volgt: 

  1. Bij annulering na inschrijving tot 4 weken (28 kalenderdagen) voor start van de  training, opleiding, workshop, retraite, etc. zijn de annuleringskosten 0%
  2. Bij annulering na inschrijving tot drie weken (21 kalenderdagen) voor de start van  de  training, opleiding, workshop, retraite, etc. zijn de annuleringskosten 50%. 
  3. Bij annulering na inschrijving tot twee weken (14 kalenderdagen) voor de start van  de  training, opleiding, workshop, retraite, etc. zijn de annuleringskosten 100%.  

Dit geldt ook  voor tussentijdse beëindiging, bij aanvang, of bij het niet verschijnen bij de training, opleiding, workshop, retraite, etc.
De annuleringsregelingen gelden ook bij het verschuiven van een deelnemer naar een andere training.
Vervanging door een collega is altijd  mogelijk mits de eerste dag van de training nog niet is geweest en een eventuele intake gesprek of voor-opdracht voor start van de training kan worden gedaan.

Als de deelnemer van meerdaagse training op de eerste trainingsdag niet aanwezig is, wordt dit als een  annulering aangemerkt voor de gehele trainingscyclus.

Mocht u tijdens een open training onverhoopt een trainingsdag missen (niet de eerste trainingsdag), mits deze dagen niet aaneengesloten zijn, dan  kunt u contact met ons opnemen voor een alternatief. Inhalen is niet bij alle trainingen mogelijk en alleen indien andere groepen niet vol zijn. Het inhalen van trainingsdagen is beperkt tot maximaal 1 dag. Deze  kunnen alleen binnen 12 maanden worden ingehaald.  U dient dan wel de voor die dag geldende arrangementskosten (catering en verblijfskosten) vooraf te voldoen.

10.2 Annulering door opdrachtnemer 
Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor, de open trainingen te annuleren bij onvoldoende  deelnemers. Via e-mail wordt u hiervan uiterlijk één week voor aanvang van de training op de hoogte  gebracht met daarin de eerstvolgende trainingsmogelijkheid. Indien u van deze aangeboden trainingsmogelijkheid/heden geen gebruik kan maken zal restitutie plaatsvinden dan wel de opdracht vervallen.

10.3 Het verzetten van coachingsafspraken  
1. Indien opdrachtgever/coachee de door haar/hem gemaakt afspraak binnen 24 uur voor de desbetreffende afspraak  annuleert of wilt verzetten, zal opdrachtnemer de kosten in rekening brengen en is opdrachtgever verplicht deze te betalen. Afspraken die geannuleerd of verzet worden voor deze tijd zullen niet in rekening worden gebracht. 
2. Bij niet verschijnen van de opdrachtgever/coachee op een gepland gesprek worden de kosten voor het gesprek in  rekening gebracht en is opdrachtgever verplicht deze te betalen. 
3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten of te annuleren indien zij niet naar  behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.

ARTIKEL 11. FACTURERING EN BETALINGSVOORWAARDEN 

11.1 De kosten voor geleverde diensten door opdrachtnemer worden voorafgaand aan een coaching(traject), training, opleiding of workshop gefactureerd door middel van een digitale factuur met een betalingsverplichting binnen 14 dagen na factuurdatum.
11.2 Betaling door opdrachtgever dient te gebeuren voor de op de factuur vermelde vervaldatum.
11.3 Na deze vervaldag is de opdrachtgever in verzuim en is zij aan opdrachtnemer over het bedrag van de factuur de wettelijke rente verschuldigd, zonder dat enige ingebrekestelling is vereist. Als betaling achterwege blijft, kan de opdracht bovendien eenzijdig door opdrachtnemer worden opgeschort zonder dat opdrachtnemer als gevolg daarvan ten opzichte van opdrachtgever schadeplichtig wordt. Bovendien is opdrachtnemer in dat geval gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden zonder dat rechterlijke tussenkomst benodigd is.
11.4 Betaling in delen kan slechts na afstemming, akkoord van en bevestiging door opdrachtnemer plaatsvinden waarbij minimaal de helft van offertebedrag of totaal factuurbedrag voorafgaand wordt betaald. Als de deelbetalingen niet tijdig plaatsvinden is opdrachtnemer gerechtigd om de wettelijke rente in rekening te brengen over het bedrag dat te laat betaald is.
11.5 Indien er binnen de afgesproken (deel)termijn geen betaling door opdrachtgever is of op de uiterste vervaldatum vermeld op de factuur het verschuldigde bedrag niet op het rekeningnummer zoals vermeld op de factuur  is bijgeschreven, dan zal opdrachtnemer een betalingsherinnering sturen. 
11.6 Indien de herinnering conform artikel 11.5 niet is betaald, dan zal opdrachtnemer onder dezelfde voorwaarden een tweede herinnering doen toekomen waarbij opdrachtnemer gerechtigd is de factuur op te hogen met € 15 administratiekosten per nota.  
11.7 Als opdrachtgever niet aan zijn betalingsverplichtingen aan opdrachtnemer voldoet of als de opdrachtgever op willekeurig welke andere manier tekortschiet in het nakomen van zijn verplichtingen uit hoofde van zijn overeenkomst met opdrachtnemer, dan is laatste gerechtigd de vordering uit handen te geven aan derden. De kosten die hieraan verbonden zijn, zijn conform de wet volledig voor rekening van de opdrachtgever. Bij een betalingsachterstand is opdrachtnemer gerechtigd de te leveren diensten zoals overeengekomen, op te schorten totdat de opdrachtgever heeft voldaan aan de betalingsverplichting.

ARTIKEL 12. AANSPRAKELIJKHEID 

12.1 Opdrachtnemer en haar medewerkers en partners zijn nimmer aansprakelijk voor enige (directe dan wel indirecte) schade welke aan opdrachtgever en/of aan de klant is toegebracht door en/of tijdens het gebruik van door en/of namens opdrachtnemer geleverde dienstverlening.
12.2 Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor de kwaliteit of uitkomst van de door haar geleverde dienstverlening. Op opdrachtnemer rust slechts een inspanningsverplichting. (zie tevens artikel 8).

ARTIKEL 13. INTELLECTUEEL EIGENDOM / AUTEURSRECHT

13.1 Op alle door opdrachtnemer ontwikkelde documenten rust van rechtswege het auteursrecht. Het auteursrecht of ander intellectueel eigendomsrecht heeft betrekking op de door opdrachtnemer verleende dienstverlening en op al het daarbij gebruikte cursusmateriaal. 
13.2 Alles wat door opdrachtnemer is ontwikkeld en/of wordt gebruikt voor de uitvoering van de opdracht is en blijft eigendom van opdrachtnemer. Dat geldt ook voor de door opdrachtnemer uit te brengen rapportages, verslagen en feedback. De opdrachtgever krijgt slechts het recht deze rapportages, verslagen of feedback binnen haar eigen organisatie te gebruiken. Openbaarmaking van één of meerdere van deze zaken kan alleen geschieden na vooraf verkregen schriftelijke toestemming van opdrachtnemer. 

ARTIKEL 14. GEHEIMHOUDING 

14.1 Opdrachtnemer is gehouden tot geheimhouding van alles wat haar omtrent haar opdrachtgever is bekend geworden. opdrachtnemer houdt zich aan de Wet Persoonsregistratie en zal de gegevens van haar opdrachtgever uitsluitend gebruiken voor de verwerking en administratieve afhandeling van de opdracht. De gegevens van de opdrachtgever zullen niet, tenzij daaraan zwaarwegende juridische redenen ten grondslag liggen, aan derden worden verstrekt.

ARTIKEL 15. BIJZONDERE BEPALINGEN 

15.1 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om deelnemers van een training, workshop, etc. die door hun gedrag of aanwezigheid het normale verloop van de workshop of training verstoren of belemmeren per direct van verdere deelname uit te sluiten. Uitsluiting zal (mogelijk achteraf) schriftelijk en gemotiveerd worden meegedeeld aan de opdrachtgever en ontslaat opdrachtgever niet van de verplichting tot betalen aan opdrachtnemer van de volledige opdrachtsom.
15.2 Op alles wat uit hoofde van offertes of opdrachten mocht gebeuren waarin deze Algemene Voorwaarden niet voorzien is het Nederlands recht van toepassing.
15.3 In geval van geschillen doet de bevoegde Nederlandse rechter uitspraak


Gerrit-Jan Achterhuis

No Nonsense coach bij Persoonlijk Leiderschap | Expertise bij burn-out/stress en loopbaan vraagstukken.

Burn-out coach
Loopbaan coach
Provocatief coach

info@intenscoaching.nl
Telf: +31657425074